Sidor

söndag 3 augusti 2014

En natt blir till dag

Hej vad det har gått undan idag. 
Det har ju varit Cosmopolitan träff med respektive här hos oss. Så må tro att det har fejats och gnott. Kanske man skulle ha gäster lite oftare:))
Det är så kul att bjuda hem folk och planera mat, dryck och dukning. Sen att det aldrig blir som man tänkt är en annan femma:))

Det blev grillad torksryggspaket med potatis, sparris, rädisor, rödlök och ett kryddsmör. Jisses va det var gott. 

Var så glupsk  att jag helt glömde fota innan vi år. Tur att det fanns ett extra paket. Tyvärr inte lika vacker, då jag delat det på flera ställen  för att kolla att det var klart. Men en hint om vad de var. 
(Recept från ICA )

Till dessert var det en citronpaj med hallon och persika. 


Fick en fin present från Ting ute & inne



Nu sitter jag här ute på verandan och bara njuter. Av ett glas vin, av ljusspelet på himlen och lyssnar på mullrandet som hörs lite då och då. 

Det här "värmeträsket" jag befinner mig i är HEMSKT. När våra gäster kom var jag hög röd i facet och sprang runt som en yr höna. Det kom ett rejält regn och åskoväder under eftermiddagen. De gjorde att vi blev osäkra på vart vi skulle sitta. 
Inne eller ute!
Nu blev det ute och det var så skönt ända tills de kom vid tolvslaget ett nytt åskoväder. Det blev att fly in i huset. 
Gick bra det med, trots värmen här inne!

En kall dusch sen är de dax att sova. 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar