Sidor

söndag 3 augusti 2014

En massa tips

Härom dagen läste jag om hur man skulle få getingar att hålla sig borta när man åt. 
Visst är de så att där finns inte en flyga eller geting i närheten när man börjar äta. Men, vips så är där många. Jag vill inte ha getingar där jag är. 
Är lite allergisk :((
Tipset som jag läste om testades idag.


Ta ett fat och lägg lite foliepapper där, ta en matsked ca med kaffebönor. 
Tänd eld på bönorna och ställ den på bordet. 
De luktar lite och ryker men, helt klart värt de. 
Inga getingar när vi åt, ett stort plus.



Nästa tips är ett vintips. 
Är av någon anledning inte så glad för vitt vin. Tror att jag helt enkelt inte hittat rätt sort.

Tog en sväng ner om Systemet och bad om hjälp. Berättade vad som skulle serveras till mat (grillad torskrygg med kryddsmör) och blev rekommenderad detta:


Sorry över en ganska mörk bild. 
Pris 89 kr nr 2295


Nu ska mannen och jag gå ut på verandan och kolla på ovädret.
 Det blixtrar och dundrar och just nu varmare ute än inne:))
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar