Sidor

onsdag 5 september 2012

Inte en vanlig dag!

Nä, det har ju inte varit en vanlig dag i dag alls.
Satt ganska länge på kyrkogården innan jag åkte hem.
 Fixade lite mat sen tog jag med Jack på en pw.
Det är alltid skönt att komma ut men idag uppskattade jag min tur mer än vanligt.
 Bara vi behövde inte prata med någon kan vara skönt ibland.
 
Det är något som jag kan sakna från de åren som jag läste på högskolan.
Att bara vara själv hemma.
Barnen var i skolan och på dagis, mannen jobbade.
Tiden var bara min som jag skulle använda till studier, vilket inte alltid gjordes.
Det kunde vara 1 timme på soffan, titta på tv eller gå runda med våra hundar.
Den tiden som jag missade på dagen fick man då ta igen på natten.
Detta med att vilja vara själv kanske låter hemskt men, jag har nog ett behov av detta emellanåt.
Jag älskar min familj över allt, att vara med dem och att ha folk omkring mig, liv och rörelse, tusen saker på g det är oxå en del av mig.
Kanske därför jag ibland behöver denna tid för mig själv :))
 
Nu är det nästan sängdax efter en omtumlande dag!
Kram och gonatt
 

2 kommentarer:

  1. Man blir så eftertänksam på kyrkogården så jag förstår att du är lite omtumlad. Och visst behöver man tid för sig själv.
    suss gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de sov som stock när jsg väl kom i säng:))
      Kram

      Radera