Sidor

onsdag 5 september 2012

Sorg

Sitter just nu på kyrkogården på minneslunden.
Har gjort min farmor och farfars grav lite höst fin.
Satt lite blommor hos pappa på minneslunden oxå.
Detta är en plats som är väldigt rofylld.
Det blev en jobbig dag när jag såg en dödsannons i dagens tidning.
Det var min kära assistent Mona som jobbade hos oss under två som gått bort.
Allt blir plötsligt så jobbig.
Pratade med henne för ca en månad sedan.
Hon skulle då komma och hälsa på oss nu när terminen kommit igång.
Tyvärr blev det inte så!
 
Känner att jag skulle kunna sitta här länge och bara ta in lugnet.
 Just nu har jag fått sällskap av en gamla dam.
Vi sitter sidan om varandra på en bänk och tittar ut över havet av blommor :))
 
Saknaden efter ens nära och kära blir plötsligt ännu mer uppenbar.
 Visst tänker man på de som fattas en allt som oftast men, när något sådant händer så blir det ännu mer påtagligt.
Det är så fint med alla blommor som lyser upp överallt.
 Solen tittar fram och värmer lite ett sorgset hjärta!
 
Kram på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar