Sidor

lördag 12 juli 2014

Fyllt frysen

Idag har varit en såsdag. 
Fick ett ryck och började baka i eftermiddags. 
Tre sorter blev det en ananaskaka, en citronkaka och så kolasnitt. 
Nu har vi kakorn ett tag, om det kommer någon. Fast den den ananaskakan vet jag inte hur långvarig den blir. 
Det var nog den godaste mjuka kaka jag ätit. En enkel och snabb kaka som kan varieras med vilken frukt man vill eller ingen alls. Som tårtbotten tror jag denna skulle bli perfekt. Får väl experimentera en dag:))



Nummer 2 en citronkaka. Hade nog önskat mer citronsmak än den som fanns. Nästa gång .......
Och slutgiltighet dagens sista sort Kolasnitt som vanligt försvinnande goda 
Får se om jag kan gömma burken bland de andra så kanske de varar lite.

Får se om jag kan dela lite recept med dig i morgon. 

Nu ska jag njuta av mitt rosévin idag blir Bouduar of Sweden. Ett riktigt gott rosé som är värt vänta. Beställningsvara på Systembolaget. 

Ha en fin lördagskväll
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar