Sidor

söndag 21 oktober 2012

Söndags bestyr!

Oj, då halva dagen har redan gått och det har väl inte hänt någonting här!!!!!!
Jo, det har tvättats några maskiner och så har jag kollat på den nya tv-serien som jag helt missat, Torka aldrig tårar utan handskar.


(Bilden är från bokomslaget)

Att detta har hänt för ett litet tag sedan, kan jag kanske förstå. Människor var dumma och okunninga men att detta händer i vår tid det har jag mycket svårt att förstå.
 Att man tror, att vara homosexuell, är något som kan botas.
Trodde faktiskt att samhället kommit länge idag men, tydligen inte.
Väntar på del 3 som kommer i morgon, tror ja ska läsa böckerna. Det är en triologi som endast nu finns en del av ute i handeln, de resterande två delar kommer under nästa år.
(För dig som inte sett denna eller som undrar vad jag pratar om, kolla Svt Play eller läs vad boken hanslar om.)

 Jag kan komma ihåg en del saker från de tidiga 80 talet, tidningarna slog upp detta stort med saker som att inte dricka ur andras glas, akta sig för blod och spott men, jag undrar ändå om detta togs  riktig på allvar,  för än det kanske var för sent för en del.
 
Nä, nu ska Dot och jag köra till stranden för en promenad och lite frisk luft.
 Sen är det bakstuga som gäller idag.
Ska bara enas med mig själv vad jag vill fylla burkarna med:))
Alfons kakor, chokladsnitt, farmors skorpor, brysselkex, biskvier, havreflarn, kardemumma skorpor   oj, så många hinner jag inte idag:))
Ha en skön eftermiddag så hörs vi lite senare om du vill!
Hoppas de!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar