Sidor

söndag 2 september 2012

En lat söndag med säljakt!

Idag har det varit en sådan där halv lat söndag.
Tvättat lite kollat på tv, fått en massa äpplen av Lene, varit en runda på Slättarps och sen varit på säljakt.
I en liten fiskeby Skåre som ligger strax utan för stan finns det sälar som jag ville titta på.
Vi hittade narturligtvis inga sälar tror man får vara ute på morgonen eller kvällen om man ska få se några.
Så det blir en runda till då.
Det är en mysig liten by med gamla hus, fiskeredskap och nät, där skulle jag kunna bo.
Det är många år sedan jag var i hamnen sist men, definitivt inte den sista.
Måste se om jag kan få syn på några sälar innan de ska tas bort.
Fiskarna har fått tillstånd att skjuta tre stycken av dem, för de tar fiskarnas fångst direkt ur näten.
Lite hemskt kan jag tycka.
Det visar att sälar är smarta djur.
Istället för att jag sin mat själv så får de massor serverat på ett enda ställe.
Det blev lite bilder på havet utan sälar men, med lite fiskebåtar och en ganska kul husbåt :))
 


 



 
 
                                                               Flickorna på piren

Ha en bra söndags kväll nu blir det kaffe och titt på en bra film kl 21
Marley och jag
Kram

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder och sälar är härliga djur. Hemskt att tänka sig att de skulle skjutas...:(
    kramar och ha en fin kväll

    SvaraRadera