Sidor

söndag 8 juli 2012

Vilket besök!

Oj, oj jag sovit dåligt med alla som kommit hem på olika tider under natten. Brukar aldrig ha problem att sova eller somna om.
Fyra fnittriga tjejer i tältet som somnade mycket sent, Kalle som kom hem vid två och slutligen Boffe vid fyra, de tre ugglorna som hoar i skogen bakom huset, ja kommer nog att vara lite seg idag.

Ungefär där var jag i mitt bloggande när vi hör att det låter konstigt från terassen på baksidan. Trodde först att det var tjejerna men, vi ( Elina o jag) blev lite chockade när vi såg va det var. Det var ett rådjurs kid!!!!! Den skrek så hjärtskärande och försökt ta sig ut från trädgården. Vilket är omöjligt då vi har staket runt om hela tomten . Den har tagit sig in genom den grind som var öppen. Den sprang i panik mot staketet hela tiden och fastnade några gånger. Ja, vet att man inte ska ta i dem men hade inget val. Tog en filt runt om den lilla babyn. Gick upp på "vallen" där det finns rådjur och släppte de lilla livet där. Vågade inte släppa de utanför huset då det går en väg där som de kör ganska fort på.

Oj, vilken upplevelse det var!! Hoppas den lille hittar son mamma.

Nu ska Lene och jag köra på invigning på Slättarps gård. Återkommer senare med bilder därifrån.

Ha en underbar söndag!
Kram på dig!

2 kommentarer:

  1. Lilla sötnosen, hoppas han hittat sin mamma!
    Hoppas du har en skön semester:-)
    Kram, Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas den har hittat sin mamma igen :)
      Det är toppen att vara lite ledig kunde varit bättre väder bara!
      Ha du oxå en skön semester så ses vi till hösten!
      Kram på dig!

      Radera