Sidor

söndag 8 juli 2012

Tekniska problem!!!!

Det tekniska är ju inte riktigt min bit, vilket jag har berättat om innan.
Nu ska jag ger er lite att skratta åt.

När jag skulle klippa gräset då mannen var i Frankrike i förra veckan, gick de så där. Gräsklipparen spottade och fräste, beteende sig inte som den brukade. Jag fick ändå klippt det mesta under protester av klipparen, innan den la av.
Jag kollade olja och bensin, det var ok. Ett plus till mig som tänkte på de, eller hur? Tänkte inte mer på de sen då jag ställde in den i garaget, för vi skulle i väg.
Igår när skulle mannen klippa kom han in flinande och undrade hur jag kunde få klipparen att funka????
Jag fattade inget???? Då brister både han och grannen ut i världens gapflabb. När han skulle kolla den hade ett mini paraply trasslat in sig under mellan bladen!!! Jag sa att det inte kunde ha varit där när jag klippte men, att det däremot legat på golvet. De trodde han inte på! Det vet bara klipparen hur det gått till :))

Nästa tekniska missöde har pågått under en veckas tid. Det har läckt vatten från tvättmaskinen. Tänkte att det var skit i silen så den rensades. Det läckte fortfarande. Tänkte då tar vi tvättmedelsfacket, en rensning där med. När jag har handen inne i maskinen där facket ska vara,
så kände jag en klump, hm. Svor över pulvertvättmedel som lämnar sådana beläggningar i facket. När klumpen dras ut ser jag att det är en liten strumpa, hur har den hamnat där???

Ja, nu är det frid och fröjd i maskinparken, hoppas jag!!!!

Nu har regnet kommit hit med lite åska :(( Vill ha bra väder i morgon igen!!!

Go natt och tack för idag!!!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar