Sidor

söndag 4 mars 2012

Misslyckat bak och husvisning:))

Är liiite sur just nu!!!!!Jag har bakat lite i eftermiddag skulle testa ett nytt recept på chokladsnitt .
Skulle baka lite Nea och jag, blev si och så där.
Nea somande och jag blev ensam.
Sen blev den ena kakan enlig mig misslyckad.
Troligen fel mått på kakaon 2 dl, grrr, troligen skulle det vara 2 msk, kanske. 

Tyckte det verkade lite väl mycket men, det var ju ett nytt recept så då måste man testa:))
Tur att familjen tyckte de var var goda i alla fall.
Det började med att jag skulle ha mjölet och.slutade med en ganska välbehövlig städning av skafferiet.
 Det var ju inte meningen egentligen men, nu är det gjort.
Rent i skåpet och kaklagert är påfyllt.

                                                  Röran när allt på mjölhyllan åkt ut
Massor av plats och en massa kartonger kastade.
På skåpet hänger mitt fina förkläde från Ewa i Walla som ett minne från den
trevliga lördagen i Malmö:))


Elina har börjat jobba på Salads and Smoothies.
Vi hade gjort en beställning på olika smoothies.
Min favo blev Tropical Orange och Cranberry Crazy.
I morgon testar jag en sallad till lunch räk och avocado sallad.







Dagens mat blev:
Grillat, potatisgratäng, rödvinsås och en fetaostsallad.
Till detta ett Amarone vin,mmmmm!
Kan det bli bättre så här en söndagskväll?


Kommer bara ett par bilder från E & J hus och presenten vi köpt
kommer mer biler i morgon

                                                                    Två systrar

                                   
                                        
                                               En spann med bra-att-ha-saker så som
                             ex musfällor, lampor, trädgårdshandskar och en liten lykta


Ha en bra söndagskväll nu blir det en tur med pågarna sen kaffe och himabagade kagor

Kram


1 kommentar: