Sidor

torsdag 15 november 2012

Lite julstök!

Ja, här är det bak och julstök ikväll.
Kan du gissa vad jag gör?
 
 
 
Blev så vansinigt sugen på lussekattor hemmbakade då.
Har köpt i affären ett antal gånger men, jag blir lika besviken varje gång.
Gula till färgen och nybakade men, de smakar inte saffran, tyvärr.
 
För att höja julstämmningen lite till så har det spelats julmusik.
Köpte Absolute Christmas när jag var i Ullared. O så många bra låtar på den.

 
Så om en stund blir det nybakta lussekattor och kaffe.
 
Idag ramlade det in en ny tidning som jag väntat på, Hemma med Ernst.
Här ska läsas lite ikväll!
Har hunnit med att bläddra lite i den och hittade ett repotage om en annan bloggare Made by Mary.
Det är en matblogg där jag hittat många goda recept.
Om man ska baka tex macroner så har hon satt ihop en massa om hur man bakar de bästa:))

(bilden lånad från nya tidningen Hemma med Ernst)

Nu är det det dax att ta ut de saffransdoftande kattorna.
 
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram  

6 kommentarer:

  1. Finns Ernst att köpa i butik? Kan du rekommendera den?
    Kram o natti /Camilla Sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte men har för mig att som prenumerant fick du den innan! Ja, de lilla som jag sett hittills är lovande:))
      Kram och natti på dig med!

      Radera
  2. Hej! Tack för fina orden! Jag lyckades av misstag radera din kommentar, men såg den precis innan jag slant på tangentbordet.. Så tack!! :D Kram Mary

    SvaraRadera
  3. här var julen verkligen redan på väg! :D

    //paulinasuonvieri.blogg.se

    SvaraRadera