Sidor

onsdag 6 juni 2012

Att fira Nationaldagen!

Idag ska vi fira Nationaldagen med lite grillning. Undrar varför vi i Sverige inte firar vår dag på samma sätt som man gör i andra länder?
Jag ska gå ner till stan med Dot för bl.a. lite social träning och för att träffa Eva. Får se om det blir en fika eller glass i de fina vädret. Det ska vara firande i Stadsparken med sång av The Boppers ( de har man inte hört på måååånga år) och tal av olika personligheter från stan, trevligt.

Nu ska jag koka in vitlökar till grillningen ikväll.
Ha en underbar Nationaldag!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. grillning låter ju super!
    Ja vi har ju inga traditioner på nationaldag. Jag känner mest lite förvirrad över den samtidigt som jag är glad att jag är ledig. :-D
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grillning är aldrig fel! Ja, detta med firandet kommer nog att bli mer förekommande. Det var mysigt i stan med allt folk som kommit ut. Det var picknick korgar, bilar, hundar och massor sv folk. Får väl säga att de fina vädret som vi har idag nog hjälp till!
      Ha de bra
      Kram

      Radera